Katılmış olduğum Sakarya
Üniversitesi İnsan Kaynakları ve Kariyer Kulübü’nün 16. Kariyer Günleri ikinci
gününü sizlerle paylaşmak istedim.
İlk konuk Mitsubishi Elektrik
Marka İletişim Yetkilisi Savaş Ceneviz’di. Renkli bir kişilik, sohbeti hoş ve
deneyimlerini aktarırken objektif olmanın önemine vurgu yapması benim ilgimi
çekti. Mitsubishi Elektrik “ Daha iyiye ulaşmak için değişmek" prensibinden
taviz vermeden daha fazla ilerleme ve daha iyi bir yaşam kalitesine yönelik
teknolojik çözümlerin sürekli olarak geliştirilmesini hedef olarak
belirlemiştir. Nakliye şirketinden global bir şirkete geçişte aldığı sürecin
temelleri 1870 yılında Yataro Iwasaki'nin üç adet buharlı gemi kiralayarak
Osaka'da bir nakliye şirketi kurmasıyla atıldı. Şirket, kuruluşunu takip eden
yıllarda madencilik, gemi inşaatı, bankacılık, ticaret ve gayrimenkul gibi
diğer alanlarda gerçekleştirilen şirket satın alımları ve yeni şirket
kuruluşları ile büyüyerek global bir şirket haline geldi.Mitsubishi Electric
Corporation, elektrikli gemi güç birimleri üretim departmanının ayrılmasıyla
1921 yılında kuruldu. Mitsubishi Electric, günümüzde üretim tesisleri, AR-GE
merkezleri ve pazarlama şirketleriyle 120'den fazla ülkede temsil edilmektedir.
Üç Elmas
Üç elmas, Mitsubishi Electric
ile finans, ticaret ve endüstri sektörlerinde dünya çapında faaliyet gösteren
kırktan fazla kuruluşun herkes tarafından bilinen ticari simgesidir.
Bu logo doğrudan firmanın
adıyla bağlantılıdır. Mitsubishi, mitsu (üç) ve bishi (taş/elmas) sözcüklerinin
birleşmesiyle oluşturulmuştur ve üç elmas anlamına gelmektedir.
Mitsubishi adında olduğu gibi
bu logoyu taşıyan ürünler ve hizmetler dünya çapında en modern teknolojileri ve
birinci sınıf kaliteyi temsil etmektedirler. Bilindik üzere firma için logo
seçimi şekil itibariyle firmayı da temsil ediyor.
Çevresel Faaliyetler
Çevresel Vizyon 2021
Mitsubishi Electric Grup’un uzun dönemli çevresel yönetim vizyonudur. İleri
teknolojilerinin menzilini genişletirken dünya genelinde tüm çalışanlarının da
CO2 salınımını düşürme, geri dönüşümü teşvik etme, israfı azaltma ve
biyo-çeşitliliğe saygı duyma gibi konulara inanç ve bağlılıklarını yükseltiyor.
Küreselleşme bir çok doğa tabiatının yok olmasına ve geri dönüşümü olmayan
etkenlere zemin hazırlarken, firmalardan istenen tutumun çevreye karşı
duyarlılığın arttırılması olacaktır. Sosyal sorumluluk projeleri, çevreye katkı
ve sağlığın korunması yönünde geliştirilen, destek alan faaliyetlerde üretim
kadar geleceği düşünenler olmak bugün yaşanabilir dünya anlayışını da
koruyacaktır.
Mitsubishi Electric refah
seviyesi daha yüksek bir toplum yaratılmasına katkıda bulunan, global ve öncü
bir yeşil şirket olmayı hedefliyor. "Eko Değişim" ilkemizi hem kendi
faaliyetlerini hem de toplumu daha eko-bilinçli yapmanın bir yolu olarak
uygulamaya devam edeceği söyleniyor
Kurumsal Sosyal Sorumluluk
Mitsubishi Electric Grup'un
kurumsal sosyal sorumluluğa bağlılığı Mitsubishi Electric'in 1921'deki
kuruluşuna kadar uzanmaktadır. O zamanlar, kurucularının büyük kurumsal amacı;
toplumun refahına katkı sağlamak, ürün kalitesi ve müşteri memnuniyeti olacak
şekilde "Yönetimin Anahtarları" (Japoncası Keiei no Yotei) başlığında
ortaya koymuşlardır. Bu listenin ruhu bugün bizim güncel KSS ilkelerimizin
çerçevesini de belirleyen Grup'un Kurumsal Misyonu ve Yedi Ana Prensip
başlıkları altında yaşamaya devam ediyor. Kurumsal ahlak ve uyum kurallarımızı
dikkatlice uygularken, eğitim programları geliştirmek ve dahili kontrol
sistemimizi güçlendirmek için sürekli çalışıyor, kalite yönetimi, doğal
çevrenin tüm dünyada korunması, hayırseverlik ve tüm hissedarlarımızla gelişmiş
iletişim konuları ile bağlantılı girişimleri takip etmektedir.
Firmanın IK Yöneticisi Atahan
Göksal , uyguladıkları IK politikaları ve işe alımda nasıl bir süreç
planladıklarından bahsetti. Nitekim yeni mezun için hem fikir değilim. Çalışan
bağlılığını esas alırken Japon yönetim modelindeki sert gücün eğitim modeline
ne kadar doğru yansıdığı tartışılır. Belki de benim görüşüm şuan için yeni
mezun ve iş arama sürecinde olmamdan kaynaklanıyordur. Firmaların
tanıtımlarında yeni mezunun üzerine düşüyorlar, onlara iş imkanı sağladıklarını
söylüyorlar. O zaman soruyorum işsizlik
bunun neresinde ve insanlar neden bildiği işin üzerine yoğunlaşamıyor.
Karmaşanın olduğu kısım her birimde çalışan kişi acaba gerçekten o işe hakim
olan kişi midir?
Etkinliği dinlerken kafamda
deli sorular dönüp durdu. Bunlardan biri IK’da çalışan ama IK’cı olmayan
kesimdi. Salonda etkinlik süresince Çalışma Ekonomisi mezunu olan yetkililerin
alkış alıyor olması beni rahatsız etti ve etkinliklerin amacı bir konu üzerine
bilgilendirmeden çok firmaların kendi reklamını yapması oldu. 30 dakikadan
sonra dikkat dağılıyor.
Etkinliğe dair bir diğer konuk
firma Ford Otosan’dı. Elektrik meselesi ilk girişte yetkilerin salonu ayağa
kaldırıp herkesin en yükseğe zıplaması istemesiydi. İlginç gelebilir ve başta
ne yapıyoruz dediğimiz oldu. Amaç konuşma esnasında hareketli ve sunumda
dikkatli toplamaktı. Konuşmacılardan Ömer Mandacı(İnsan Kaynakları Ekip Lideri)
ve Enes Zor(Bordro Uzmanı) Ford Otosan çalışanlarının işe olan bağlılıklarında
gücün üretimde değil, kişi istek ve arzularında o işi gerçekten yapan kişilerce
olduğu söyledi. Tabi ki de her ne kadar üretim artık teknolojide gelişen
robotlara bırakılsa da üretici kişi insan olduğu sürece çalışan profilinde
bağlılıkların insan gücüne yapılan yatırımlarla kazanım sağlamaktadır.
Temel Görevi, müşterilerinin
ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak
geliştirmektir.
İşletmelerinde, üretim zinciri
içindeki yan sanayileri ve satıcıları arasında güvene dayalı bir işbirliği
oluşturarak, OTOSAN-FORD markasını güvenilir, saygın, devamlılık gösteren bir
"imaj lideri" haline getirip çalışanlarında mutluluğu ve şirketin
gelirini artırmak üzere iş imkanlarını geliştirmeyi hedeflemektedir.
Kalite ilkesi tek bir cümleyle
şu şekilde özetlenebilir:“Müşteri mutluluğu "1" numaralı işimizdir.”
Önce Kalite. Müşteri
mutluluğunun sağlanabilmesi için, mükemmel ürün ve hizmet kalitesine sahip
olmalı. Müşterileri, işlerinin odağıdır. İşlerini her zaman müşterilerini
düşünerek ve rakiplerinden daha mükemmel ürün ve hizmet sağlayacak biçimde
yaparak, müşterilerinin güvenmesini ve bağlanmasını sağlamak olduğu söylendi.
Satış ve pazarlama için doğru bir adım.
Sürekli iyileştirme,
başarılarının temelidir. Yaptıkları her işte mükemmel olmayı hedefliyorlar.
Ürünlerinde değerinde, güvenilirliğinde ve güncelliğinde; insan ilişkilerinde,
rekabet yeteneğinde ve kârlılığımızda mükemmel olmak için iyileştirme
çalışmaları günlük hayat tarzı haline gelmelidir. Bu amaçla yöneticileri,
şirketin kalite hedeflerini belirleyerek her seviyeye yayılımını sağlar ve düzenli
olarak gözden geçirerek iyileştirme fırsatlarını belirler.
Takım çalışması firma için
yaşam tarzıdır. “Biz bir aileyiz. Birbirimize güvenir ve saygı duyarız.
Birbirimizi anlamak, güven duymak ve birbirimizi desteklemek için;
şirketimizde, açık, önyargıdan uzak, karşılıklı etkin iletişime dayanan çalışma
ortamının sağlanmasına gayret ederiz.”
Yetkili satıcılar ve yan
sanayicileri onların iş ortaklarıdır. Yetkili satıcıları, yan sanayicileri ve
iş ilişkisi içinde bulundukları diğer kuruluşlarla ilişkilerinde karşılıklı
yarar sağlanması ve birlikte büyümek prensibi ile süreklilik sağlamakta.
Şirketin tüm işlemlerinde dürüst yöntemlerle topluma katkı sağlayarak çevrenin
saygınlığını kazanmak kapılarının, etnik köken ve kişisel inanç ayrımı
yapılmaksızın, kadın-erkek herkese açıktır.
Mükemmel Toplam Kalitenin
Kuralları
"Toplam Kalite'de
Mükemmellik" ilkesi Otosan Yönetimi tarafından benimsenmiştir. Bu ilke,
"Her ne yaparsak en mükemmeli olacak" şeklinde ifade edilebilir. Müşteri
mutluluğunu mükemmelleştirmek için, ürün ve hizmetlerinin kalitesi, "1
Numaralı" önceliği olmalıdır. Kalite seviyesini "Müşteri"
belirler.
Mükemmel Toplam Kalite'ye
ulaşmanın en kısa yolu, çıkan sorunlara çözüm bulmak yerine sorunun çıkmasını
önleyecek tedbirler almaktır. Şirketiin bütün çalışanları, yan sanayicileri ve
satıcıları tarafından yapılan çalışmaların hepsi, müşteriye yönelik ürün veya
hizmet sürecinin bir parçasıdır.
Mükemmel Toplam Kalite'ye
ulaşmak için tüm proseslerin (yalnızca üretim prosesleri değil, aynı zamanda üretimi
ve satışı destekleyen tüm prosesler) sürekli olarak gözden geçirilmesi ve
iyileştirilmesi, geliştirilmesi gereklidir. Bu gelişmeleri gerçekleştirmek için
çalışanların fikir üretmeleri ve planlı şekilde faaliyette bulunmaları şarttır.
Hepimiz birbirimizin müşterisiyiz ve her müşterinin en mükemmeli beklemeye
hakkı vardır.
Etkinliğe dair özette iki firmadan bahsetmiş oldum. İsterdim ki sonrası içinde kalmayı lakin ayrılmak durumunda kaldım. Sevgili okurum yapacağınız yorum ve paylaşımlar değer niteliğindedir.
Teşekkür ederim :)
Yorumlar
Yorum Gönder