16.Kariyer Günleri 2.Gün Özet


Katılmış olduğum Sakarya Üniversitesi İnsan Kaynakları ve Kariyer Kulübü’nün 16. Kariyer Günleri ikinci gününü sizlerle paylaşmak istedim.
İlk konuk Mitsubishi Elektrik Marka İletişim Yetkilisi Savaş Ceneviz’di. Renkli bir kişilik, sohbeti hoş ve deneyimlerini aktarırken objektif olmanın önemine vurgu yapması benim ilgimi çekti. Mitsubishi Elektrik “ Daha iyiye ulaşmak için değişmek" prensibinden taviz vermeden daha fazla ilerleme ve daha iyi bir yaşam kalitesine yönelik teknolojik çözümlerin sürekli olarak geliştirilmesini hedef olarak belirlemiştir. Nakliye şirketinden global bir şirkete geçişte aldığı sürecin temelleri 1870 yılında Yataro Iwasaki'nin üç adet buharlı gemi kiralayarak Osaka'da bir nakliye şirketi kurmasıyla atıldı. Şirket, kuruluşunu takip eden yıllarda madencilik, gemi inşaatı, bankacılık, ticaret ve gayrimenkul gibi diğer alanlarda gerçekleştirilen şirket satın alımları ve yeni şirket kuruluşları ile büyüyerek global bir şirket haline geldi.Mitsubishi Electric Corporation, elektrikli gemi güç birimleri üretim departmanının ayrılmasıyla 1921 yılında kuruldu. Mitsubishi Electric, günümüzde üretim tesisleri, AR-GE merkezleri ve pazarlama şirketleriyle 120'den fazla ülkede temsil edilmektedir.
Üç Elmas

Üç elmas, Mitsubishi Electric ile finans, ticaret ve endüstri sektörlerinde dünya çapında faaliyet gösteren kırktan fazla kuruluşun herkes tarafından bilinen ticari simgesidir.
Bu logo doğrudan firmanın adıyla bağlantılıdır. Mitsubishi, mitsu (üç) ve bishi (taş/elmas) sözcüklerinin birleşmesiyle oluşturulmuştur ve üç elmas anlamına gelmektedir.
Mitsubishi adında olduğu gibi bu logoyu taşıyan ürünler ve hizmetler dünya çapında en modern teknolojileri ve birinci sınıf kaliteyi temsil etmektedirler. Bilindik üzere firma için logo seçimi şekil itibariyle firmayı da temsil ediyor.

Çevresel Faaliyetler

Çevresel Vizyon 2021 Mitsubishi Electric Grup’un uzun dönemli çevresel yönetim vizyonudur. İleri teknolojilerinin menzilini genişletirken dünya genelinde tüm çalışanlarının da CO2 salınımını düşürme, geri dönüşümü teşvik etme, israfı azaltma ve biyo-çeşitliliğe saygı duyma gibi konulara inanç ve bağlılıklarını yükseltiyor. Küreselleşme bir çok doğa tabiatının yok olmasına ve geri dönüşümü olmayan etkenlere zemin hazırlarken, firmalardan istenen tutumun çevreye karşı duyarlılığın arttırılması olacaktır. Sosyal sorumluluk projeleri, çevreye katkı ve sağlığın korunması yönünde geliştirilen, destek alan faaliyetlerde üretim kadar geleceği düşünenler olmak bugün yaşanabilir dünya anlayışını da koruyacaktır.
Mitsubishi Electric refah seviyesi daha yüksek bir toplum yaratılmasına katkıda bulunan, global ve öncü bir yeşil şirket olmayı hedefliyor. "Eko Değişim" ilkemizi hem kendi faaliyetlerini hem de toplumu daha eko-bilinçli yapmanın bir yolu olarak uygulamaya devam edeceği söyleniyor
Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Mitsubishi Electric Grup'un kurumsal sosyal sorumluluğa bağlılığı Mitsubishi Electric'in 1921'deki kuruluşuna kadar uzanmaktadır. O zamanlar, kurucularının büyük kurumsal amacı; toplumun refahına katkı sağlamak, ürün kalitesi ve müşteri memnuniyeti olacak şekilde "Yönetimin Anahtarları" (Japoncası Keiei no Yotei) başlığında ortaya koymuşlardır. Bu listenin ruhu bugün bizim güncel KSS ilkelerimizin çerçevesini de belirleyen Grup'un Kurumsal Misyonu ve Yedi Ana Prensip başlıkları altında yaşamaya devam ediyor. Kurumsal ahlak ve uyum kurallarımızı dikkatlice uygularken, eğitim programları geliştirmek ve dahili kontrol sistemimizi güçlendirmek için sürekli çalışıyor, kalite yönetimi, doğal çevrenin tüm dünyada korunması, hayırseverlik ve tüm hissedarlarımızla gelişmiş iletişim konuları ile bağlantılı girişimleri takip etmektedir.
Firmanın IK Yöneticisi Atahan Göksal , uyguladıkları IK politikaları ve işe alımda nasıl bir süreç planladıklarından bahsetti. Nitekim yeni mezun için hem fikir değilim. Çalışan bağlılığını esas alırken Japon yönetim modelindeki sert gücün eğitim modeline ne kadar doğru yansıdığı tartışılır. Belki de benim görüşüm şuan için yeni mezun ve iş arama sürecinde olmamdan kaynaklanıyordur. Firmaların tanıtımlarında yeni mezunun üzerine düşüyorlar, onlara iş imkanı sağladıklarını söylüyorlar.  O zaman soruyorum işsizlik bunun neresinde ve insanlar neden bildiği işin üzerine yoğunlaşamıyor. Karmaşanın olduğu kısım her birimde çalışan kişi acaba gerçekten o işe hakim olan kişi midir?
Etkinliği dinlerken kafamda deli sorular dönüp durdu. Bunlardan biri IK’da çalışan ama IK’cı olmayan kesimdi. Salonda etkinlik süresince Çalışma Ekonomisi mezunu olan yetkililerin alkış alıyor olması beni rahatsız etti ve etkinliklerin amacı bir konu üzerine bilgilendirmeden çok firmaların kendi reklamını yapması oldu. 30 dakikadan sonra dikkat dağılıyor. 
Etkinliğe dair bir diğer konuk firma Ford Otosan’dı. Elektrik meselesi ilk girişte yetkilerin salonu ayağa kaldırıp herkesin en yükseğe zıplaması istemesiydi. İlginç gelebilir ve başta ne yapıyoruz dediğimiz oldu. Amaç konuşma esnasında hareketli ve sunumda dikkatli toplamaktı. Konuşmacılardan Ömer Mandacı(İnsan Kaynakları Ekip Lideri) ve Enes Zor(Bordro Uzmanı) Ford Otosan çalışanlarının işe olan bağlılıklarında gücün üretimde değil, kişi istek ve arzularında o işi gerçekten yapan kişilerce olduğu söyledi. Tabi ki de her ne kadar üretim artık teknolojide gelişen robotlara bırakılsa da üretici kişi insan olduğu sürece çalışan profilinde bağlılıkların insan gücüne yapılan yatırımlarla kazanım sağlamaktadır.

Temel Görevi, müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak geliştirmektir.
İşletmelerinde, üretim zinciri içindeki yan sanayileri ve satıcıları arasında güvene dayalı bir işbirliği oluşturarak, OTOSAN-FORD markasını güvenilir, saygın, devamlılık gösteren bir "imaj lideri" haline getirip çalışanlarında mutluluğu ve şirketin gelirini artırmak üzere iş imkanlarını geliştirmeyi hedeflemektedir.
Kalite ilkesi tek bir cümleyle şu şekilde özetlenebilir:“Müşteri mutluluğu "1" numaralı işimizdir.”

Önce Kalite. Müşteri mutluluğunun sağlanabilmesi için, mükemmel ürün ve hizmet kalitesine sahip olmalı. Müşterileri, işlerinin odağıdır. İşlerini her zaman müşterilerini düşünerek ve rakiplerinden daha mükemmel ürün ve hizmet sağlayacak biçimde yaparak, müşterilerinin güvenmesini ve bağlanmasını sağlamak olduğu söylendi. Satış ve pazarlama için doğru bir adım.

Sürekli iyileştirme, başarılarının temelidir. Yaptıkları her işte mükemmel olmayı hedefliyorlar. Ürünlerinde değerinde, güvenilirliğinde ve güncelliğinde; insan ilişkilerinde, rekabet yeteneğinde ve kârlılığımızda mükemmel olmak için iyileştirme çalışmaları günlük hayat tarzı haline gelmelidir. Bu amaçla yöneticileri, şirketin kalite hedeflerini belirleyerek her seviyeye yayılımını sağlar ve düzenli olarak gözden geçirerek iyileştirme fırsatlarını belirler.

Takım çalışması firma için yaşam tarzıdır. “Biz bir aileyiz. Birbirimize güvenir ve saygı duyarız. Birbirimizi anlamak, güven duymak ve birbirimizi desteklemek için; şirketimizde, açık, önyargıdan uzak, karşılıklı etkin iletişime dayanan çalışma ortamının sağlanmasına gayret ederiz.”
Yetkili satıcılar ve yan sanayicileri onların iş ortaklarıdır. Yetkili satıcıları, yan sanayicileri ve iş ilişkisi içinde bulundukları diğer kuruluşlarla ilişkilerinde karşılıklı yarar sağlanması ve birlikte büyümek prensibi ile süreklilik sağlamakta. Şirketin tüm işlemlerinde dürüst yöntemlerle topluma katkı sağlayarak çevrenin saygınlığını kazanmak kapılarının, etnik köken ve kişisel inanç ayrımı yapılmaksızın, kadın-erkek herkese açıktır.

Mükemmel Toplam Kalitenin Kuralları

"Toplam Kalite'de Mükemmellik" ilkesi Otosan Yönetimi tarafından benimsenmiştir. Bu ilke, "Her ne yaparsak en mükemmeli olacak" şeklinde ifade edilebilir. Müşteri mutluluğunu mükemmelleştirmek için, ürün ve hizmetlerinin kalitesi, "1 Numaralı" önceliği olmalıdır. Kalite seviyesini "Müşteri" belirler.
Mükemmel Toplam Kalite'ye ulaşmanın en kısa yolu, çıkan sorunlara çözüm bulmak yerine sorunun çıkmasını önleyecek tedbirler almaktır. Şirketiin bütün çalışanları, yan sanayicileri ve satıcıları tarafından yapılan çalışmaların hepsi, müşteriye yönelik ürün veya hizmet sürecinin bir parçasıdır.
Mükemmel Toplam Kalite'ye ulaşmak için tüm proseslerin (yalnızca üretim prosesleri değil, aynı zamanda üretimi ve satışı destekleyen tüm prosesler) sürekli olarak gözden geçirilmesi ve iyileştirilmesi, geliştirilmesi gereklidir. Bu gelişmeleri gerçekleştirmek için çalışanların fikir üretmeleri ve planlı şekilde faaliyette bulunmaları şarttır. Hepimiz birbirimizin müşterisiyiz ve her müşterinin en mükemmeli beklemeye hakkı vardır.

Etkinliğe dair özette iki firmadan bahsetmiş oldum. İsterdim ki sonrası içinde kalmayı lakin ayrılmak durumunda kaldım. Sevgili okurum yapacağınız yorum ve paylaşımlar değer niteliğindedir. 

Teşekkür ederim :)




Yorumlar