İş Arıyor(uz) !

İş arıyor(uz) ama nasıl ?  Nasıl bir iş ? Ne istiyoruz?
Günümüzde o kadar çok iş arayan var ki bu kervana her dakika her saat her gün yenisi ekleniyor. Vatandaş acaba ne istiyor nasıl bir iş istiyor?
Sokağın nabzını yokladım, gezdim, sordum, misafir oldum, dertleştim. Derinlemesine öyle bir konu ki bazen kızdığım yerler oldu bazen üzüldüğüm. Öğrencisi olsun yeni mezunu olsun genci yaşlısı her yaştan insan iş arıyor. Kariyer odaklısı hakettiğini istiyor, haklıda zaten istesin verebilen olduktan sonra kimse ona emeğinin karşılığını vermem demez ama baktığımızda iş arayan vatandaşın dertlendiği nokta PARA olduğu gerçeğini saklayamaz. İçimizde iş beğenmeyen bu nasıl bir ücret deyip kenara çekilenler sonradan istemediği işlere yönelir bunlara ne desem az. Gördüğüm kadarıyla çalışmak zorunda olanlar, işinden memnun olmayan insanlar var ve keşke demekten kendini alamıyorlar. Yanlış meslek seçimi kişinin yaşantısını, hayatını tümden değiştirirken buna izin vermemek yine kendi elinde ve danışabileceği kişiler vardır kendilerini onlardan keşke uzak tutmasalar!
soru-isareti-1
Para tek unsur olmamalı, kariyerini şekillendirmesinde maddiyat kadar manevi, aidiyat hissiyatını kendini çalışmakta olduğu ya da çalışacağı işi ile doğru orantıda devam ettirebilmeli. Çevre faktörü bu noktada çok etkili oluyor. İş arayanın torpil kullandığı yerler kendisini o noktada gerçekleştirdiğine kanaat getirir ya da o öyle sanır. Bu arada çok özür dileyerek "Torpil" demişim bunu "Referans" olarak düzeltiyorum (Sizin için hangisi doğru ise onu kullanınız). Hayatımızı başka etkenlere göre şekillendirmek ne kadar doğru onu da bilmiyoruz gerçi. Neyse ki kariyer koçları ,işin ehli insanlar, sektörün kurtları var  danışmamız halinde yön veren profesyoneller ile nasıl bir iş aradığımız noktasında güçlü ve zayıf yönlerimizin tespiti ile bu dertten bir nebze arınabiliriz. Bir çok ilanda gördüğümüz klişe olan maddeler var bunlara fazla bağlı kalmamak lazım aslında kendimizde farklı gördüğümüz özelliği göze batar şekilde başvuru yaparken "İş arıyorum." demekten ziyade "Çalışmak istiyorum ve sizinle bu kariyer yolculuğundan değişik projeler üreterek yer almak istiyorum" demek kulağa hoş geliyor. Sizce?
İş arama siteleri odak noktamız ve sadece onlara bağlı kalıyoruz malesef...
Yazımın sonuna gelirken sizinle iş arama sürecinde yaptıklarımı ve yaşadıklarımdan küçük örnekler vermek isterim müsadenizle :)
Başvuru yapıyorum yeni mezunum ve işe ihtiyacım var. Çok popüler iş arama sitelerinde hesaplar açtım ve başladım aramalara tabikide ses seda yok bazen arıyorlar ama sonuç umduğum gibi olmuyor. Günler geçtikçe plan dahilinde ben başladım aramaya. Madem siz aramıyorsunuz ben ararım dakikam bol yazarsa bana yazsın dedim ve korktuğum gibi olmadı dinleyenler oldu,CV'ni geçerken bırakırsan değerlendirmeye alırız diyeni oldu, mülakata çağıranı bile oldu şaka değil valla gerçek bak ahanda dayıya sor! Firmaların insan kaynakları departmanlarına taciz eder gibi oluyor belki ama ne yapayım iş arıyoruz genco. Öz geçmişimizi nerelere göndermedik ki! Bazen bu yürek nereden geliyor diye kendime sormuyor değilim. Sakın mülakatlardan kaçmayın, korkmayın sizi orada yemiyorlar. Bu bir deneyimdir. Olmazsa hayırlısı be gülüm, kısmetse başka sefere diyebilmelisin.(Teselli ikramiyesi dedikleri budur.)
Herkesin kısmeti bir yerlerde yatıyor elbet, sen onu aramaya devam et. Ne kadar susarsan daha çalışmaya başlamadan kendine mobbing yaparsın YAPMA! İş arıyor(uz) ve aramaya devam edeceğiz. Başarılar diliyorum.
Sınav süreniz azrail kapınızı çalana kadardır, yanlışlarınızın doğruları götürmesine izin vermeyin ;)

Yorumlar